Ivalis – Holland

Het is voor Luc Swinnen, Key Account Manager, niet makkelijk om een lijst met klanten te geven zonder ze allemaal te noemen. “We werken met heel veel bedrijven, en elke klant is belangrijk voor ons. U kunt erop rekenen dat wat uw branche ook is, de IVALIS groep een goede referentie kan laten zien.”

Case study nr. 1

Het was al jaren het doel van dit grote distributiebedrijf om correcte en snelle inventarisaties te laten uitvoeren, met volledige controle over de kosten. Dit bedrijf, dat meer dan 150 supermarkten heeft, vertrouwde meestal op zijn eigen teams voor inventarisaties.

In 2009 besloten ze vier aanbieders te testen door ze een paar van hun winkels toe te vertrouwen. Meer dan 90% van deze supermarkten besteedt tegenwoordig het maken van hun inventarisaties uit. Hiervan heeft 80% voor IVALIS gekozen.

 


Case study nr. 2

Wanneer je marktleider bent in een gespecialiseerde distributiesector, je meer dan 10 winkels van ongeveer 4000 m2 vloeroppervlak hebt en vertrouwt op just-in-time-distributie voor de levering aan die winkels, dan wordt de kwaliteit van je inventarisaties van enorm strategisch belang. Daarom besloot dit distributienetwerk om stap voor stap 100% van zijn inventarisaties over te dragen aan de nummer 1 op dat gebied: IVALIS.

De afgelopen vijf jaar hebben de teams van dit bedrijf en IVALIS met succes een proces opgezet dat steeds verder wordt doorontwikkeld en dat zeer betrouwbare informatie en nuttige rapportages oplevert.

 

Case study nr. 3

Het uitvoeren van betrouwbare, nauwkeurige inventarisaties zonder de verkoop aan het einde van het boekjaar nadelig te beïnvloeden is altijd een belangrijk doel geweest voor deze grote detailhandel in België.

“Toen we de inventarisaties intern deden, kregen we ze vaak niet op tijd af. Klanten stonden dan voor een dichte deur totdat het balansen klaar was,” vertelt een directeur.

« Nu kunnen we open blijven dankzij het uitbesteden van het inventariseren aan IVALIS, en bovendien is de winkel keurig netjes open tijdens de gewone openingstijden. »


Case study nr. 4

Deze grote Europese detailhandel had het uitbesteden van de inventarisaties nooit als mogelijkheid overwogen tot begin 2011, toen ze IVALIS Benelux een nieuwe uitdaging aanboden: in één keer meer dan 400.000 items inventariseren, zonder de winkel te sluiten.

Dankzij een intensieve en grondige voorbereiding met de verschillende afdelingen, hadden alle partijen vertrouwen in de proef:

  • De verschillende afdelingsmanagers die hun eerste inventarisatie aan een externe partij gingen toevertrouwen
  • De IT- en Finance-afdeling
  • De afdeling Personeelszaken die de arbeidskrachten coördineerde
  • De winkelmanager die accepteerde dat zijn winkel de allereerste test zou vormen
  • De beveiligingsafdeling

Deze nieuwe klant was onder de indruk van de gestructureerde organisatie en de professionele werkwijze van alle betrokkenen. In totaal is het ruim 220 werknemers van IVALIS en meer dan 15 mensen van de klant gelukt om de winkel voor het eerst niet te sluiten bij de inventarisatie, het resultaat op tijd te leveren en de winkel de volgende ochtend weer gewoon te openen.